Uniwersalna i najbardziej popularna taryfa G11

O tym, że rodzaje umów na dostawy energii elektrycznej mogą być różne i konotować tym samym rozmaity stopień opłacalności, wie chyba każdy. Nie wszyscy zdają sobie jednak sprawę z cech charakterystycznych poszczególnych taryf i nie potrafią dopasować najbardziej odpowiedniej dla siebie. Zazwyczaj zatem poprzestają na uniwersalnej i najbardziej popularnej, która w dodatku przypadkiem okazuje się najlepszą. Jest nią taryfa G11.

Cechy charakterystyczne taryfy G11

Taryfa G11 jest najbardziej powszechną i najczęściej wybieraną przez odbiorców na rynku polskiej energetyki. Jest ona adresowana przede wszystkim do gospodarstw domowych, które nie generują olbrzymiego zapotrzebowania na prąd. Taryfa G11 wiąże się bowiem z przyłączeniem odbiorcy do sieci niskiego napięcia, której maksymalna moc umowna może wynosić wartość 40 kW. Jest to propozycja umowy, która zakłada taką samą stawkę opłaty za prąd bez względu na godzinę jego wykorzystywania. Decydując się na tę taryfę, nie zyskamy gwarancji stałej wysokości opłaty za energię. Koszty, jakie ponoszą odbiorcy reguluje bowiem urząd, a dokładnie Prezes Urzędu Regulacji Energetyki. Dokonuje tego raz w roku. Warunki podpisanej umowy mogą zatem ulec zmianie. Specjaliści szacują, że ponad 10 milionów odbiorców korzysta z tej taryfy, dlatego jest ona uznawana za uniwersalną i najbardziej powszechną.

Dlaczego G11 jest tak często wybierane?

Fakt, że taryfa G11 jest najczęściej wybierana przez polskich odbiorców będących właścicielami gospodarstw domowych nie jest przypadkowy. Większość takich odbiorców najczęściej korzysta bowiem z prądu podczas dnia. Inne odmiany taryf “G” zakładają zniżki stawki za korzystanie z energii porami wieczornymi, ale jest to równoznaczne z podwyższeniem stawki za prąd czerpany podczas dnia. W większości rodzin największe zużycie energii elektrycznej ma miejsce w godzinach porannych i popołudniowych, dlatego taryfa G11 ma charakter uniwersalny i jest najbardziej korzystną formą dla większości potencjalnych odbiorców z sektora gospodarstw domowych.

Tagged